www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws

Tuesday, November 1, 2011

CAKERAWALA



Kejadian cakerawala adalah tanda-tanda yang menunjukkan kebesaran dan kekuasaan Allah Subhanahu Wa Taala.



JENIS-JENIS CAKERAWALA YANG DIJADIKAN ALLAH

Layari juga;-



KEADAAN DI BUMI

Waktu siang



Waktu malam



Alam Jamadat


2008 Pictures Of Earth
View more presentations from Home office and networking

Info:- 


'Allah telah menciptakan langit dan bumi ini melalui proses-proses yang dikehendakiNya. Sebahagian daripada proses-proses kejadian alam ini telah diterangkan oleh Allah dengan jelas di dalam al Quran. Allah telah menerangkan bahawa kejadian langit dan bumi ini asalnya daripada satu yang padu, kemudian dipisahkan menjadi langit dan bumi'.  Di harap post ini dapat memberikan pengisian dan data-data berkaitan Sistem Cakerawala. Selain itu, post ini juga diharapkan dapat membantu pengajaran dan pembelajaran guru dan pelajar khususnya di dalam bidang pendidikan Islam dan Pendidikan al-Quran. Dengan cara ini, guru-guru dan pelajar-pelajar lebih mudah mendapatkan maklumat yang lebih tepat berkaitan Sistem Cakerawala. Semoga dengan adanya bantuan post ini, kita dapat menyedari betapa Allah s.w.t telah banyak memberikan kita nikmat yang melimpah ruah.  Sebagai hamba Nya yang taat dan patuh kepada Nya, wajib bersyukur di atas segala nikmat pemberian Nya. Moga-moga hidup ini sentiasa diberkati dan dirahmati Allah sentiasa, InsyaAllah. 

BELAJAR KERANA MENGEJAR PANGKAT DAN KEMEWAHAN DUNIA AKAN HANYA MENAMBAH BEBAN. IKHLASKAN PERJALANAN ILMU UNTUK MENCARI REDHA-NYA :)

2 comments:

Rawiwa said...

ummi, gambar takde ker?

Norazizah Binti Mohd Shohari said...

Thanks. Dalam proses pengubahsuaian.

Post a Comment